Про запобігання та протидію булінгу (цькування) в Лохвицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ЛОХВИЦЬКОЇ  МІСЬКОЇ  РАДИ

ЛОХВИЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2

ЛОХВИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(ЛОХВИЦЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ №2)

Н А К А З

30 серпня 2022 р                                                                                         № 71

м. Лохвиця

Про запобігання та протидію

булінгу (цькування)

в Лохвицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

Керуючись Законами України «Про охорону дитинства» (стаття 10), «Про освіту» (стаття 53), «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-УІІІ, нормативно-правовими актами Кодексу України про адміністративні правопорушення, Конвенцією про права дитини, Конвенцією програми «Школа доброзичливого ставлення до дитини», що підтримується Міжнародною організацією ЮНІСЕФ, постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 року № 453 Державної соціальної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини», листом Міністерства освіти і науки України від 29.01.2019 № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року № 2657-УІІІ», з метою створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти, запобігання в учнівському колективі будь-яких проявів насильства, формування стійких переконань в учасників освітнього процесу щодо неприпустимості булінгу (цькування) в міжособистісних стосунках

НАКАЗУЮ:

1.Призначити заступника директора з виховної роботи Шагановську Л.І.  відповідальною особою за здійсненням контролю спрямованого на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти.

2.Заступнику директора з навчально-виховної роботи Шагановській Л.І.:

2.1.Посилити контроль за чергуванням вчителів на перервах.

2.2.Розробити комплексні плани заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) в навчальному закладі та забезпечити їх виконання.

2.3. Забезпечити виконання алгоритму дій, який прописаний у шкільному кодексі «Своє право вимірюй своїм обов’язком».

2.4. Розмістити відповідні матеріали на сайті закладу.

До 05.09.2022 року

3.Завгоспу школи Сімперовичу В.В. провести оцінювання службових приміщень (туалетні кімнати, коридори) та шкільного подвір’я на предмет небезпеки.

4.Затвердити План заходів комплексного підходу у сфері запобігання та протидії проявів булінгу (цькування) у навчальному закладі (Додаток 1).

5.Затвердити процедуру подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти (форма заяви, примірний зміст і процедуру розгляду відповідно до законодавства) та Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) (Додаток 2).

6.Класним керівникам 1-11 класів:

6.1.Постійно припиняти будь-які прояви глузування, насилля, цькування і просто нетолерантного ставлення у класі. Виконувати свої функціональні обов’язки щодо об’єднання класу, згуртування учнів.

6.2.Проводити виховні години (згідно плану) з теми «мобінг, булінг» за участю практичного психолога, громадських організацій, представників поліції.

6.3.Постійно розповідати учням про наслідки насилля, цькування, про відповідальність за такі дії, формувати у них ефективні стратегії поведінки в таких ситуаціях, вчити, як захистити себе і допомогти іншому.

7.Практичному психологу школи Пономаренко Т.В.:

7.1.У випадках виникнення підозри щодо жорстокого поводження з дитиною або в разі реальної загрози його вчинення вдома, з боку однолітків, працівників закладу освіти або інших осіб керуватися Методичними рекомендаціями щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей.

7.2.Постійно проводити роботу в напрямку вдосконалення психолого-педагогічної компетентності та підвищення рівня психологічної культури вчителів та батьків для здійснення ефективної взаємодії дорослих з дітьми, побудованої на засадах довіри.

7.3.Постійно спрямовувати інформаційно-просвітницьку роботу серед дітей та учнівської молоді на формування стандартів позитивної поведінки та недопущення проявів шкільного булінгу.

8.Працівникам навчального закладу:

8.1.Взяти до відома інформацію щодо повідомлення адміністрації школи про виявлення випадків булінгу (цькування).

8.2.Забезпечити виявлення випадків жорстокого поводження по відношенню до дітей та своєчасне інформування відділь освіти виконавчого комітету Лохвицької міської ради, Службу у справах сім’ї і дітей, Сектор ювенальної превенцїї та вживання конкретних заходів щодо їх попередження та недопущення в учнівському середовищі.

9.Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Шагановську Л.І.

Директор                                ______________                           Олеся СОЛОХІНА

З наказом ознайомлені:

№з\п ПІП працівника Дата Підпис
1 Гресь Л.В.    
2 Пугач О.В.    
3 Кацюба Ю.М.    
4 Костоглод Л.А.    
5 Лазука Н.П.    
6  Пономаренко Т.М.    
7 Хоменко С.І.    
8 Заліська Я.І.    
9 Пономаренко Т.В.    
10 Бандур А.О.    
11 Булда  Н.Г.    
12 Чорнуха Ол-др М.    
13 Роман О.М.    
14 Дерев’янко А.В.    
15 Пархоменко В.М.    
16 Дрога Р.В.    
17 Писаренко Т.О.    
18 Хоменко С.І.    
19 Омельницька Т.В    
20 Шагановська Л.І.    
21 Ігнатьєва Н.І.    
22 Чичерська І.В.    
23 Бараннік Н.І.    
24 Добрянська Н.В.    
25 Милка Т.І.    
26 Ляшко Є.Ю.    
27 Красношапка А.Є.    
28 Бондар О.В.    
29 Розпутько О.В.    
30 Мороз В.В.    
31 Чорнуха О.М.    
32 Шульга О.В.    
33 Петренко Ю.І.    
34 Голобородко І.Є.    
35 Царинна С.П.    
36 Кліменко Є.М.    
37 Коваль А.І.    
38 Сімперович В.В.    
39 Демченко С.І.    
40 Черкасець Т.М.    
41 Харченко Ю.І.    
42 Кожухарь С. Г.,    
43 Войтко Н.М.    
44 Дуб М.П.    
45 Цюцюра В.М.    
46 Захарченко М. С.    
47 Захарченко З.М.    
48 Перетятько Т.О.    
49 Чабак З.С.    
50 Панченко М.В.    
51 Бевзова І.В.    
52 Троян В.О.    
53 Дяченко Н.В.    
54 Литвиненко О.І.    

Додаток №1

до наказу по Лохвицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

від 30 серпня 2022 року № 71

План заходів

комплексного підходу у сфері запобігання та протидії проявів булінгу (цькування) у Лохвицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

№з\п Назва заходу Термін

проведення

 

Відповідальний

 

1 На педагогічній раді розглянути питання «Робота щодо попередження та виявлення випадків булінгу

(цькування) у закладі. Алгоритм дій»

Вересень 2022 року ЗДНВР
2 Покласти персональну відповідальність на класних керівників 1-11 класів за дотримання законодавства про захист суспільної моралі, попередження випадків жорстокості та насильства серед неповнолітніх, активізувати діяльність, спрямовану на розвиток духовності та зміцнення моралі дітей та молоді. Постійно Класні керівники
3 Проводити оцінювання службових приміщень (туалетні кімнати, коридори) та шкільного подвір’я , які можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування) Постійно Черговий вчитель

Завгосп школи

 

4 Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільних батьківських зборах Протягом року Класні керівники
5 Провести перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школ», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг». Протягом року Класні керівники

Практичний психолог

6 Провести тематичні батьківські зустрічі, онлайн конференції «Протидія цькуванню в учнівському колективі» Протягом року Класні керівники

Практичний психолог

7 Проводити години спілкування “Не допускай насилля над ближнім”

 

Протягом року Класні керівники

Практичний психолог

8 Провести засідання спільноти класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі»

 

Лютий 2023 року Голова спільноти класних керівників
9 Проводити спільні правоосвітні заходи для учнівської молоді за участю представників Служби у справах сім’ї та дітей, Сектора ювенальної превенції.

 

Протягом року ЗДНВР
10 Скласти і розповсюдити серед дітей поради «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» Протягом року Практичний психолог
11 Провести круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» Березень 2022 року Практичний психолог

ЗДНВР

12 Забезпечити створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії у класних колективах. Постійно Класні керівники
13 Проведення регулярного моніторингу безпечності та комфортності освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вживання відповідних заходів реагування. Постійно Практичний психолог
14 Проводити консультаційну та профілактично-просвітницьку роботу з учасниками освітнього процесу Постійно Практичний психолог
15 Оформити у навчальному закладі куточки з прав дитини та розміщувати в них дані та інформацію про правозахисні організації. Відповідну інформацію розмістити на сайті закладу Вересень 2022 року ЗДНВР
16 Проводити профілактично просвітницькі заходи на актуальну тематику: попередження явища булінгу та підвищення правової компетентності учнів, конфліктів в учнівських та педагогічних колективах, безпечної поведінки учнів в інтернеті, попередження суїцидальних нахилів. Протягом року Класні керівники

Практичний психолог

 

Додаток №2

до наказу по Лохвицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

від 30 серпня 2022 року № 71

Порядок реагування на  випадки булінгу у школі та відповідальність осіб причетних до булінгу:

1.Дитина звертається  до класного керівника, психолога, соціального педагога, адміністрації школи, будь-якого працівника закладу.

2.Після отримання усного чи письмового звернення дитини відповідна особа (класний керівник, психолог, соціальний педагог, заступник директора з навчально-виховної роботи) інформує керівника закладу освіти  про випадок булінгу.

3.Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу або отримав інформацію про випадок, то він має повідомити керівника закладу, незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу, чи ні.

4.Керівник закладу розглядає таке звернення та з’ясовує всі обставини цькування:

– скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей;

– до складу комісії входять педагоги, психолог, соціальний педагог, керівник закладу, представники громадськості, співробітники ССД та поліції (за потреби);

– за будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку;

– у разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний із цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції України, а директор закладу може понести відповідальність, якщо випадок булінгу буде доведено.

Порядок подання та розгляд (з дотриманням конфіденційності) заяв про виникнення булінгу (цькування) в закладі освіти:

1.Робота комісії по розслідуванню випадку булінгу.

2.Відбір пояснень в осіб, що брали участь у конфлікті.

3.Прийняття рішення про випадок, що стався.

4.Повідомлення поліції про випадок та службу у справах дітей.

5.Надання відповіді заявнику.

6.Додаткове планування виховної, соціально-психологічної роботи із учасниками конфлікту.

Терміни подання та розгляду Заяв

  1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування), а також подати Заяву.

2.Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання Заяви.

3.Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3 робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.

4.За результатами розслідування протягом 1 робочого дня створюється Комісія та призначається її засідання на визначену дату.

5.Директор закладу зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.

Реагування на доведені випадки булінгу

1.На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварку, директор закладу:

– повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

– забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

2.Заходи здійснюються заступником директора з навчально-виховної роботи у взаємодії з практичним психологом  та затверджуються директором закладу.

3.З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

Відповідальність осіб причетних до булінгу (цькування)

Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 173 п.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення такого змісту:

«Стаття 173 п.4» . Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, – тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, – тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення директором закладу уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

Зразок заяви

 

Директору

Лохвицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

Солохіній О.Ю.

__________________________(ПІБ заявника)

__________________________(що проживає)

___________________ (контактний телефон)

ЗАЯВА

Доводжу до Вашого відома, що між моєю дитиною_____________________________(ПІБ

дитини) та учнем/ученицею (групою дітей)_______класу _______________________________ (ПІБ

учня/учениці), сталася така ситуація:

Прошу розглянути її на ознаки булінгу..

(опис ситуації).

Дата                                                                                                                     Підпис

 

 

 

Опубліковано у Агенція новин, Виховна робота, Протидія та попередження булінгу. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *