Комісія з питань надзвичайних ситуацій

Лохвицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

Лохвицької міської ради

Полтавської області

вул. Шкільна,10, м. Лохвиця, 37200 тел: 0(5356) 3-17-67

e-mai  school2.lhv@gmail.com Код ЄДРПОУ 23548516

 НАКАЗ

11.01.2021                                                                                             №

Про утворення комісії з питань надзвичайних ситуацій у школі

Відповідно до  Наказу МОН України «Про Положення про Функціональну підсистему «Освіта і Наука України» єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру» від 03.09.2009 року №814, Указу президента України «Про заходи щодо підвищення рівня захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру» від 09.02.2001 року  та з метою своєчасного проведення роботи, пов’язаного з питаннями запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру,

НАКАЗУЮ

  1. У школі створити комісію з питань надзвичайних ситуацій у складі:

–  Чорнуха О.М. – голова комісії, вчитель Захисту України;

– Омельницька Т.В. – заступник голови, заступник директора з навчально-виховної роботи;

Члени комісії:

– Сімперович В.В. – завгосп школи;

– Шульга О.В. – вчитель фізкультури;

– Петренко Ю.І. – вчитель трудового навчання.

2.Голові комісії, Чорнусі О.М. до 29.01.2021 року:

2.1. Розробити і подати на затвердження Положення про об’єктову комісію;

  1. Для проведення конкретних видів невідкладних робіт у процесі реагування на надзвичайні ситуації створити позаштатні спеціалізовані формування із постійного складу школи згідно Положення про невоєнізовані формування цивільної оборони структурних підрозділів МОН України, Типового положення, затвердженого Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.
  2. Для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій створити запаси матеріальних ресурсів.
  3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

Директор школи _____________О.Ю.Солохіна

 

 

Затверджую

Директор школи

Начальник ЦЗ

О.Ю.Солохіна

ПОЛОЖЕННЯ

 про спеціальну комісію з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій Лохвицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

  1. Спеціальна комісія з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у школі ( далі – комісія) є координаційним органом, який утворюється начальником ЦЗ школи.
  2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією, Кодексом ЦЗ та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
  3. Основними завданнями комісії є:
    • Організація виконання плану заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру;
    • Формування плану заходів щодо захисту населення і територій від наслідків НС;
    • Безпосередня організація та координація діяльності структурних підрозділів ЦЗ школи з виконання плану заходів щодо ліквідації наслідків НС;
    • Забезпечення життєдіяльності постраждалих;
  4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:
    • Координує діяльність ланок ЦЗ, пов’язаних із виконанням комплексу робіт з ліквідації наслідків НС, забезпечення життєдіяльності постраждалого;
    • Визначає першочергові заходи щодо проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у зоні НС;
    • Організовує роботу щодо ліквідації НС та визначає комплекс заходів щодо ліквідації її наслідків;
    • Залучає до проведення робіт з ліквідації наслідків НС та відбудовних робіт аварійно-рятувальні, спеціалізовані служби ЦЗ та інші формування;
    • Вносить до відповідних органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій пропозиції стосовно виділення додаткових кошті для здійснення першочергових заходів щодо ліквідації наслідків НС;
    • Вивчає ситуацію, що склалася, та готує інформацію управлінню з питань НС вищого рівня, керівництву відповідних місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій про вжиття заходів реагування на НС, причини її виникнення, хід відбудовних робіт;
    • Організовує роботу, пов’язану із визначенням розмірів збитків внаслідок НС та затверджує відповідні акти;
    • Організовує інформування населення про стан справ, наслідки та прогноз розвитку НС, хід ліквідації та правила поведінки;
    • Організовує проведення моніторингу стану довкілля на території, що зазнала впливу НС;
    • Здійснює прогноз розвитку НС;
    • Вносить органам місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій пропозиції про заохочення осіб, які брали участь у розробленні та здійсненні заходів щодо ліквідації наслідків НС та проведенні відбудовних робіт;
    • Організовує надання допомоги потерпілим та сім’ям загиблих внаслідок НС;
    • Виконує інші необхідні функції з ліквідації наслідків НС у межах своїх повноважень.
  5. Комісія має право:
    • Залучати у разі потреби в установленому порядку до роботи комісії працівників структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
    • Давати структурним підрозділам місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, керівництву підприємств, установ та організацій відповідні доручення з питань, що належать до її компетенції;
    • Утворювати, у разі потреби, для опрацювання окремих питань, що належать до її компетенції, робочі групи із залученням до них відповідних спеціалістів підприємств, установ та організацій за погодженням з їх керівниками.
  6. Роботою комісії керує її голова, у разі відсутності голови – заступник. Голова комісії, його заступник та персональний склад комісії затверджується розпорядженням начальника ЦЗ з урахуванням характеру НС.
  7. Періодичність, термін та місце проведення засідань комісії визначається її головою. Рішення комісії приймається відкритим голосуванням, більшістю голосів присутніх на засіданні членів і оформлюється протоколом, що підписується головою комісії.

Рішення комісії, прийняті у межах повноважень, є обов’язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, підприємством, установами та організаціями.

  1. За членами комісії, на час виконання покладених на них обов’язків, зберігається заробітна плата за основним місцем роботи.
  2. Транспортне обслуговування членів комісії на період НС здійснюється за рахунок місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій.
  3. Організація побутового обслуговування членів комісії під час роботи в зоні НС покладається на місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, території яких знаходяться в межах цієї зони.

Члени комісії на період проведення робіт з ліквідації наслідків НС забезпечуються, у разі потреби, спеціальним одягом та засобами індивідуального захисту за рахунок місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій.

Начальник штабу ЦЗ

                 ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор школи

Начальник ЦЗ

_______О.Ю.Солохіна

ПОЛОЖЕННЯ

про комісію з питань надзвичайних ситуацій

Загальні положення

  1. Комісія з питань НС об’єкта створена відповідно до наказу керівника об’єкта (начальника ЦЗ – директора Лохвицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №2) для організації і керівництва комплексом заходів щодо попередження та реагування на НС техногенного і природного характеру, а також для управління силами та засобами при ліквідації їх наслідків.
  2. Комісія – це координуючий орган об’єктової ланки, складається з посадових осіб із числа фахівців об’єкту.
  3. У повсякденній роботі комісія керується:

Законами України:

– «Про Цивільну оборону України»;

– «Про захист населення і територій від НС техногенного та природного характеру»;

– «Про аварійно-рятувальні служби»;

– Постановою КМ України №1198 від )№.08.1998 року «Про утворення Єдиної державної системи запобігання і реагування на НС техногенного та природного характеру»;

– Положення про Єдину державну систему;

– Постановами і розпорядженнями КМ України, МНС України;

– Цим положенням наказами, розпорядженнями та вказівками начальника ЦЗ об’єкту, вищестоящих КНС місцевих рад.

  1. Рішення об’єктової комісії, в колі її повноважень, приймаються колегіальною більшістю голосів, оформлюється протоколом, обов’язкове до виконання усіма структурними підрозділами об’єкта. Протоколи підписуються головою та секретарем комісії.
  2. З метою обміну інформацією про загрозу та виникнення НС, а також в процесі їх ліквідації КНС об’єкта у встановленому порядку взаємодіє (подає донесення) з вищестоящими КНС і, при необхідності, з комісіями сусідніх об’єктів, адміністративними органами ОТГ та громадськими організаціями.
  3. Комісія з НС розробляє і представляє адміністрації об’єкта:

– розрахунки для створення фондів матеріальних та фінансових ресурсів;

– кошторис витрат на утримання та оснащення сил і засобів, системи оповіщення, управління та зв’язку, а також на заходи по попередженню НС.

Начальник штабу ЦЗ

     ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор школи

Начальник ЦЗ

_______О.Ю.Солохіна

Основні завдання комісії з НС

Комісія, як усі об’єктові ланки ЄДС, впроваджує свою діяльність у чотирьох режимах:

  1. У режимі повсякденної діяльності:

– керівництво повсякденною діяльністю об’єктової ланки ЄДС;

– розробка заходів з попередження НС на об’єкті, зменшення втрат при їх виникненні;

– керівництво заходами по забезпеченню сталої роботи школи при загрозі і виникненні НС;

– організація контролю і спостереження за станом навколишнього середовища потенційно небезпечних ділянок виробництва;

– прогнозування виникнення НС і масштабів їх наслідків;

– забезпечення постійної готовності сил та засобів до дій у НС;

– створення фондів матеріальних та фінансових ресурсів для використання в разі НС;

– організація підготовки та перепідготовки посадових осіб адміністрації, навчання персоналу об’єкту діями у НС;

– визначення та узгодження зі структурними підрозділами об’єкта, ступені їх участі у заходах по запобіганню і реагуванню на НС;

– визначення об’єкту тимчасових заходів в залежності від виду та характеру НС.

  1. В режимі підвищеної готовності:

– виконання заходів режиму повсякденної діяльності;

– посилення спостереження та контролю за станом навколишнього середовища, потенційно небезпечних ділянок школи;

– приведення до стану підвищеної готовності сил та засобів, які є в наявності, уточнення планів їх дій;

– проведення заходів по зменшенню загрози виникнення НС або максимального зниження дій можливого негативного фактору;

Введення цілодобового чергування членів комісії (в залежності від рівня НС).

Начальник штабу ЦЗ

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор школи

Начальник ЦЗ

_______О.Ю.Солохіна

 

Права комісії з НС

Комісія має право:

– приймати участь в розслідуванні питань виникнення НС на нарадах об’єкту (школи) всіх рівнів та приймати рішення, відповідно до покладених завдань;

– контролювати діяльність структурних підрозділів об’єкту з питань НС;

– направити керівникам структурних підрозділів з метою виконання всіх рішень комісії, відповідно до її компетенції;

– заслуховувати на своїх засіданнях звіти керівників структурних підрозділів об’єкта про виконання прийнятих комісією рішень та стану справ з питань запобігання і реагування на НС.

Організація роботи комісії з НС

  1. При повсякденній діяльності:

– організовує свою роботу згідно річного плану, затвердженого керівником об’єкту;

– один раз на квартал та при необхідності проводити засідання, на яких розглядаються і затверджуються заходи з питань компетенції комісії. В період між засіданнями комісії рішення приймає голова комісії або його заступник.

Голова розподіляє обов’язки між своїми заступниками та організовує роботу членів комісії.

  1. При загрозі та виникненні НС:

– здійснює безпосереднє керівництво усім комплексом заходів з питань НС, захисту персоналу, ліквідації наслідків НС;

– здійснює перехід на безперервний режим роботи. Місце роботи комісії – кабінет голови комісії або пункт управління.

Начальник штабу ЦЗ

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор школи

Начальник ЦЗ

_______О.Ю.Солохіна

 

Функціональні обов’язки голови комісії з питань НС

Голова комісії з питань НС відповідає за організацію роботи комісії, її готовність до виконання покладених завдань, реалізації прийнятих комісією рішень з питань запобігання та реагування на НС, а також здійснення постійного контролю за виконанням заходів по захисту персоналу, проведення рятувальних та інших невідкладних робіт.

Голова комісії у своїй діяльності керується Конституцією України, Кодексом цивільного захисту України, актами президента України І Кабінету Міністрів України, Положенням про комісію з питань НС та іншими законодавчими актами.

Він зобов’язаний:

– забезпечити своєчасну розробку та затвердження річного плану роботи комісії;

– керувати повсякденною діяльністю комісії, своєчасно проводити планові та позапланові засідання комісії;

– планувати заходи по зниженню небезпеки виникнення НС на об’єкті та контролювати їх виконання;

– організувати підготовку працюючого персоналу до дій у НС;

– здійснювати загальне керівництво.

При загрозі або виникненні НС голова комісії зобов’язаний:

– при отриманні інформації про загрозу або виникнення НС (розпорядження, сигналу і т.д) віддати розпорядження на оповіщення та збір членів комісії та прибути на робоче місце, доповісти начальнику ЦЗ та начальнику штабу ЦЗ, отримати завдання;

– оцінити та уяснити обставини на об’єкті, масштаби та характер небезпеки для персоналу та учнів;

Прийняти запобіжне рішення по протидії НС (невідкладні заходи по захисту персоналу та учнів, локалізації джерела небезпеки, організації розвідки, приведення до готовності сил та засобів реагування);

– ввести у дію відповідні розділи плану ліквідації НС на об’єкті;

– особисто та через членів комісії здійснювати контроль за виконанням прийнятих рішень;

– підтримувати постійний зв’язок та інформаційний обмін з постійно діючою комісією з ТЕБ та НС відповідної функціональної підсистеми ЄДС, а також місцевого та територіального рівнів;

– інформувати керівника об’єкту про ситуацію, яка склалася, прийнятих заходах протидії НС, необхідності залучення додаткових сил ЦЗ;

– надавати керівнику об’єкту пропозиції комісії щодо режимів функціонування в умовах ліквідації наслідків НС.

Начальник штабу ЦЗ

 

                 ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор школи

Начальник ЦЗ

_______О.Ю.Солохіна

Функціональні обов’язки заступника голови комісії з питань НС

Заступник голови комісії з питань НС – відповідає за своєчасне виконання заходів щодо підвищення сталого функціонування об’єкта при загрозі та виникненні НС.

Він зобов’язаний:

– керувати розробкою «Плану дій по запобіганню та ліквідації НС» та своєчасного його корегування;

– розробляти комплекс заходів щодо профілактики та попередження можливих НС та зниження втрат від них;

– контролювати виконання заходів щодо зниження небезпеки виникнення НС та втрат від них;

– підтримувати в готовності пункт управління об’єкту, періодично проводити тренування щодо оповіщення і збору комісії;

– планувати та контролювати підготовку керівного складу об’єкту, навчання персоналу з питань ЦЗ та ліквідації НС;

– проводити роботу щодо комплектування, обладнання та обліку аварійно-рятувальних груп, забезпечувати їх постійну готовність до дій.

При загрозі та виникненні НС заступник голови комісії об’єкта зобов’язаний:

– з отриманням інформації про НС прибути на місце роботи комісії, організувати контроль за прибуттям керівників груп та повідомити про їх збір начальника ЦЗ начальнику ЦЗ школи;

– провести оцінку обставин, масштаби надзвичайної ситуації, розміри втрат та інші наслідки НС;

– надати свої пропозиції щодо протидії НС начальнику штабу ЦЗ;

– контролювати приведення до готовності формувань ЦЗ об’єкта щодо виконання завдань за призначенням;

– брати участь в організації рятувальних та інших невідкладних робіт та контролювати їх виконання з урахуванням обставин, які складаються;

– особисто очолювати роботи на більш відповідальній діяльності;

– надавати допомогу в адміністративному та технічному розслідуванні причин виникнення НС;

Своєчасно інформувати голову комісії про відпрацьовані заходи, про виникнення рішень комісії.

Начальник штабу ЦЗ

 

 

 

                 ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор школи

Начальник ЦЗ _______О.Ю.Солохіна

П Л А Н

реагування і взаємодії в разі виникнення  надзвичайних ситуацій на об’єкті

Розділ І

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Даний план розроблено відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, інших законодавчих та нормативно-правових документів, які діють у сфері цивільного захисту, для планування заходів з реагування на прогнозовані надзвичайні ситуації техногенного, природного, соціального та воєнного характеру (далі – надзвичайні ситуації) об’єктового рівня, а також організації  взаємодії органів управління та сил цивільного захисту при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій

Основними завданнями плану є:

  • визначення можливих (прогнозованих) надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального та воєнного характеру, які можуть виникнути на об’єктах ДФС України, розташованих на території Шевченківського району м. Києва;
  • визначення можливих небезпечних зон від об’єктів, що можуть спричинити небезпечні ситуації;
  • визначення безпечних територій для тимчасового розміщення персоналу на час проведення робіт по ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
  • визначення та своєчасне вжиття необхідних запобіжних заходів по недопущенню прогнозованих надзвичайних ситуацій;
  • забезпечення захисту життя та здоров’я учасників навчально-виховного процесу від негативного впливу надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, зокрема шляхом укриття його у фонді захисних споруд цивільного захисту та/або евакуації в безпечні місця;
  • мінімізація матеріальних і фінансових втрат від впливу надзвичайних ситуацій та економічних затрат у період ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків.

Виконання завдань плану здійснюється шляхом вжиття організаційних, інженерно-технічних, санітарно-гігієнічних, протиепідемічних та інших спеціальних заходів цивільного захисту.

Основними заходами, на планування та вжиття яких спрямований цей план є:

  1. Організація оповіщення та інформування персоналу про можливу загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій з використанням відомчих систем зв’язку, оповіщення та телекомунікацій;
  2. Забезпечення укриття персоналу у фонді захисних споруд цивільного захисту;
  3. Здійснення заходів з евакуації персоналу у безпечні місця, якщо виникає безпосередня загроза його життю та здоров’ю;
  4. Радіаційний, хімічний та біологічний захист;
  5. Інженерний захист.

Розділ ІІ

АНАЛІЗ МОЖЛИВИХ РИЗИКІВ ВИНИКНЕННЯ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

Школа  розташована у північній  частині міста  Лохвиця

Відстань від Київської АЕС складає 243 км, на відстані більше ніж 20 км навколо школи розташовані вишки Регал Петроліум, Сенчанський газопереробний завод, ПАТ “Завод ЗБК ім. С. Ковальської” , тобто у разі виникнення на них радіаційно-небезпечнихта хімічних  аварій з викидом у повітря великих мас радіоактивних речовин школа  може потрапити до зони радіоактивного забруднення.

Оскільки у Полтавській області були випадки виникнення спалахів особливо небезпечного інфекційного захворювання – грипу та інше, а також захворювання на харчові отруєння, необхідно постійно дотримуватися протиепідемічних та санітарно-гігієнічних норм і правил.

Серед основних природних загроз:

комплексні гідрометеорологічні явища, а саме:

– шквальні вітри;

– сильні опади у вигляді дощу та снігу;

– сильна ожеледиця на електролініях та автодорогах;

–  часткове підтоплення територій в період весняної повені та при зливах;

– виникнення інфекційних захворювань, отруєння людей.

Серед основних техногенних загроз:

– порушення роботи систем життєзабезпечення внаслідок аварій на об’єктах енергозабезпечення, водо забезпечення, водовідведення і каналізації та інших об’єктах комунальної сфери;

– аварії на транспорті в безпосередній близькості до об’єктів ДФС України з виливом (викидом) небезпечних хімічних речовин;

–  пожежі.

Серед основних загроз соціального та воєнного характеру:

  • забруднення території та внутрішніх приміщень радіаційно та хімічно небезпечними, іншими шкідливими забруднюючими речовинами понад гранично допустимі концентрації;
  • виявлення на територіях та у приміщеннях вибухонебезпечних предметів та вибухових пристроїв;
  • раптова руйнація будівель і споруд.

З урахуванням цього, на об’єктах апарату ДФС України можуть виникнути наступні надзвичайні ситуації:

Природного характеру

у зимовий період можливі снігові замети, сильна ожеледь, що може призвести до зупинки руху транспорту, порушення енергопостачання, дестабілізації життєдіяльності;

шквальні вітри, тривалістю від кількох годин до доби, а також короткочасні, але великої руйнуючої сили;

затоплення та підтоплення територій і приміщень, які виникають при зливах, інтенсивному розтаванні снігу;

групові випадки виникнення небезпечних інфекційних хвороб;

епідемічний спалах небезпечних інфекційних хвороб;

отруєння людей в результаті споживання продуктів харчування, токсичними та іншими небезпечними речовинами;

Техногенного характеру, в тому числі:

на транспорті:

аварії на транспорті з викидом біологічно небезпечних речовин;

аварії на транспорті з викидом радіоактивних речовин;

аварії на транспорті з викидом хімічно небезпечних речовин;

пожежі:

пожежі (вибухи) у будівлях та спорудах школи;

аварії на об’єктах життєзабезпечення та житлово-комунального господарства:

руйнування будівель та споруд;

аварії у електричних мережах;

аварії на каналізаційних системах з масовим викидом забруднюючих речовин;

аварії на тепломережах в холодну пору року;

аварії в системах забезпечення населення питною водою;

аварії систем зв’язку та телекомунікації;

Соціального та воєнного характеру:

встановлення вибухових пристроїв в громадських місцях;

виявлення застарілих боєприпасів;

розлив ртуті в службових приміщеннях;

забруднення службових приміщень радіоактивними, сильнодіючими отруйними та біологічними речовинами.

Відповідно до аналізу можливих причин та наслідків прогнозовані надзвичайні ситуації, які можуть виникнути , за рівнями можуть бути віднесені до надзвичайних ситуацій об’єктового рівня, реагування на які планується та в межах компетенції здійснюється за цим Планом:

снігові замети, сильна ожеледь у зимовий період з порушенням нормальних умов

підтоплення території, підвальних та цокольних поверхів внаслідок інтенсивних злив та/або розтавання снігового покрову;

пожежі (вибухи) у будівлях та спорудах;

раптове руйнування будівель та споруд;

аварії на об’єктових системах життєзабезпечення: електричних мережах, каналізаційних системах, тепломережах, водопровідних системах;

виявлення вибухонебезпечних предметів, застарілих та не знешкоджених боєприпасів та інших вибухових пристроїв;

виявлення в навколишньому середовищі шкідливих забруднюючих речовин понад гранично допустиму концентрацію (ГДК);

виявлення джерел іонізуючого випромінювання та радіоактивних відходів

загроза або виникнення аварій на транспорті з викидом (виливом) небезпечних хімічних  речовин (НХР) поруч з об’єктами ДФС України.

Реагування на надзвичайні ситуації вищого рівня (місцевого, регіонального та державного), участь  у виконанні відповідних заходів цивільного захисту, буде здійснюватись згідно з положеннями Планів реагування відповідного рівня.

Розділ ІІІ

ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ ОСНОВНИХ  ЗАХОДІВ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ПРИ ЗАГРОЗІ ТА ВИНИКНЕННІ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

Цей План вводиться в дію в разі загрози надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального або воєнного характеру об’єктового рівня, а також в разі виникнення надзвичайних ситуацій вищого рівня – для проведення першочергових заходів цивільного захисту, до введення в дію планів реагування місцевого, регіонального та державного рівня, за рішенням керівництва

Підставами для введення Плану в дію є загроза або виникнення на об’єктах надзвичайних ситуацій об’єктового, місцевого, регіонального та державного рівнів, а саме:

аварій, пов’язаних з раптовою руйнацією будівель та споруд внаслідок землетрусу, терористичної діяльності та інших негативних чинників;

– виявлення вибухонебезпечних предметів, застарілих та не знешкоджених боєприпасів, інших вибухових пристроїв;

– аварій  на автомобільному

– великих та складних пожеж

–  аварій на об’єктах життєзабезпечення та інших об’єктах житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу;

– аварій на енергетичних системах;

– виявлення шкідливих речовин понад гранично допустимі конценрації;

– аварій з викидом (загрозою викиду) хімічно-небезпечних речовин;

– стихійних природних (гідрометеорологічних) небезпечних явищ;

– негативного впливу повені, паводків, затоплень і підтоплень території;

– інші не прогнозовані надзвичайні ситуації відповідних рівнів.

Основними завданнями щодо попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій є:

своєчасне виявлення передумов аварій та катастроф і ефективне їх попередження;

підтримання високої готовності пунктів управління, систем оповіщення та зв’язку, оперативне реагування на надзвичайні ситуації та ліквідація їх наслідків;

створення матеріальних резервів, призначених для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій, резервного фонду тощо, удосконалення механізму їх використання.

В залежності від масштабів та особливостей надзвичайної ситуації, що може виникнути, за рішенням керівництва, як керівників об’єктової ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту встановлюватися один з нижче названих режимів функціонування органів управління та готовності сил цивільного захисту (цивільної оборони) області.

а) режим повсякденної діяльності – при нормальній виробничо-промисловій, радіаційній, хімічній, біологічній, сейсмічній, гідрологічній та гідрометеорологічній ситуації (за відсутністю епідемій, епізоотій та епіфітотій);

б) режим підвищеної готовності – при суттєвому погіршенні виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, біологічної, сейсмічної, гідрологічної та гідрометеорологічної ситуації (при отриманні інформації про можливість виникнення надзвичайної ситуації);

в) режим діяльності в надзвичайній ситуації – при реальній загрозі виникнення надзвичайної ситуації та під час реагування на неї;

г) режим діяльності в надзвичайному стані – вводиться в Україні або на окремих її територіях у порядку, що визначений Конституцією України та Законами України «Про правовий режим надзвичайного стану» і «Про надзвичайний стан».

Право на введення в дію вищих режимів готовності надано:

а) режим підвищеної готовності та режим надзвичайній ситуації – Кабінету Міністрів України та Київській міській державній адміністрації;

б) режим діяльності у надзвичайному стані – Президенту України.

3.1. Порядок виконання основних заходів цивільного захисту на об’єктному рівні.

а) При загрозі  виникнення надзвичайної ситуації.

З одержанням інформації про загрозу виникнення надзвичайної ситуацій:

– здійснюється оповіщення та збір членів комісії з питань надзвичайних ситуацій та комісії з питань евакуації;

– організується чергування керівного складу структурних підрозділів;

– приводяться в готовність системи оповіщення і зв’язку, уточнюються тексти повідомлень щодо порядку дій персоналу при виникненні надзвичайної ситуації;

– за необхідності приводяться в готовність захисні споруди цивільного захисту (ЗСЦЗ), інші споруди і приміщення, зараховані до фонду ЗСЦЗ;

– приводиться у готовність комісія з питань евакуації;

– перевіряються та приводяться у готовність засоби пожежогасіння

– організуються і проводяться попереджувальні інженерно-технічні, спеціальні та інші заходи, які спрямовані на запобігання або зниження впливу наслідків можливих надзвичайних ситуацій;

– готується транспорт для термінової евакуації у безпечні місця персоналу та матеріальних цінностей;

– вирішуються питання організації взаємодії з  органами управління та підрозділами територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ (структурними підрозділами з питань цивільного, органами військового командування, територіальними органами управління інших центральних органів виконавчої влади щодо виділення сил і засобів для надання допомоги в проведенні рятувальних та інших невідкладних робіт, а також всебічного їх забезпечення;

б) При виникненні надзвичайної ситуації

– негайно оповіщається (з використанням усіх засобів оповіщення та зв’язку) керівництво та персонал, а також за тел.101 – оперативно-рятувальна служба цивільного захисту ДСНС України (в разі, якщо інформація про виникнення надзвичайної ситуації поступила не від цієї служби);

– в разі виявлення постраждалих за тел. 103 викликається служба медицини катастроф, за необхідності – інші необхідні аварійні та аварійно-відновлювальні служби (газу, енергетики, водоканалу і т.і.);

– персоналу доводиться порядок його першочергових дій та заходів захисту;

– збирається засідання комісії з питань надзвичайних ситуацій, на якому:

встановлюється вид та рівень надзвичайної ситуації;

визначаються рекомендації щодо необхідності введення відповідних режимів захисту та/або проведення евакуації персоналу;

призначається персональний склад спеціальної комісії, керівник та штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (в разі виникнення надзвичайної ситуації об’єктового рівня), або визначаються фахівці, які повинні увійти до складу штабу з ліквідації надзвичайної ситуації вищого рівня (за необхідності);

  • збирається засідання комісії з питань евакуації
  • здійснюються практичні заходи із захисту персоналу, який знаходиться у небезпечній зоні, шляхом:

введення відповідних режимів захисту;

евакуації: виведення (вивезення) персоналу та матеріальних цінностей з небезпечної зони;

  • вирішується питання щодо можливості та необхідності залучення персоналу до виконання робіт по ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
  • здійснюється заходи із всебічного забезпечення та сприяння діям підрозділів оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та інших аварійно-рятувальних служб, служб та формувань цивільного захисту територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ, залученим до ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
  • при необхідності керівництво переходить на цілодобовий режим чергування;
  • здійснюються заходи щодо обмеження доступу до зони надзвичайної ситуації сторонніх осіб, з охорони громадського порядку та охорони матеріальних цінностей в зоні надзвичайної ситуації;
  • готуються та направляються до ДСНС, відповідних органів управління у сфері цивільного захисту територіальної підсистеми цивільного захисту термінові донесення, доповіді та інші види інформування з питань цивільного захисту.

Порядок виконання основних заходів цивільного захисту здійснюється у відповідності до Календарного плану виконання основних заходів з попередження та реагування на надзвичайні ситуації, що додається.

3.2. Забезпечення укриття персоналу у фонді захисних споруд цивільного захисту.

Найпростіше укриття – це фортифікаційна споруда, цокольне або підвальне приміщення, що знижує комбіноване ураження людей від небезпечних наслідків надзвичайних ситуацій, а також від дії засобів ураження в особливий період.

В мирний час наявний фонд   захисних    споруд    використовується    для господарських і  побутових  потреб  у встановленому законодавством  порядку.

При отриманні сигналів про переведення у вищі ступені готовності в термін до Ч + 8 годин здійснюються заходи щодо звільнення приміщень найпростіших укриттів від обладнання, яке не буде використане для розміщення персоналу, що укривається, забезпечення їх місцями для сидіння, баками з водою, виносною тарою (за необхідності, там де не має санітарно-технічного обладнання), відкриті отвори в огороджувальних конструкціях закладаються мішками з піском*.

3.3. Організація евакуаційних заходів

Евакуація може проводитись на державному, регіональному, місцевому або об’єктовому рівні.

Залежно від особливостей надзвичайної ситуації встановлюються такі види евакуації:

1) обов’язкова;

2) загальна або часткова;

3) тимчасова або безповоротна.

У відповідності до законодавства обов’язковій евакуації підлягають всі категорії населення у разі:

– виникнення загрози аварії з викидом радіоактивних і небезпечних хімічних речовин;

– катастрофічного затоплення місцевості;

– землетрусів;

– масових лісових і торф’яних пожеж;

– зсувів, інших геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів; збройних конфліктів.

Загальна тимчасова евакуація персоналу в мирний час може проводитись за рішенням керівництва керівника аварійно-рятувальної служби, який першим прибув у зону надзвичайної ситуації:

1) у випадку пожежі – з приміщень і будівлі, в якій виникла пожежа – на подвір’я школи

2) в разі раптової руйнації будівель та споруд – з будівель і споруд, що зазнали руйнації на визначені безпечні ділянки території в межах територій  школи

3) в разі виникнення надзвичайних ситуацій соціального або воєнного характеру  на визначені безпечні території

Евакуація в межах міста проводиться пішим порядком,

Маршрути евакуації та безпечні місця для тимчасового розміщення евакуйованих визначені на Карта-схемі евакуаційних заходів, що додається.

3.4. Радіаційний, хімічний і бактеріологічний захист.

Радіаційний, хімічний і бактеріологічний захист організуються і здійснюється з метою створення необхідних умов для захисту персоналу та об’єктів З цією метою плануються і проводяться заходи  щодо:

  1. Введення типових режимів радіаційного захисту:

1-й режим – здійснення заходів санітарно-гігієнічного характеру: герметизація службових приміщень, обмеження або заборона перебування персоналу на відкритому повітрі, періодичне вологе прибирання у службових приміщеннях, переміщення персоналу всередині будівель з нижчих поверхів на вищі (при аваріях з викидом хлору) або навпаки (при аваріях з викидом аміаку), моніторинг радіаційної та хімічної обстановки;

2-й режим  – евакуація персоналу з будівель, споруд та територій об’єктів в безпечні місця або за місцем проживання;

3-й режим – видача персоналу засобів індивідуального захисту;

4-й режим – укриття персоналу

Режими встановлюються за рішенням керівництва з урахуванням рекомендацій органів управління територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ

Використання засобів індивідуального захисту

Захист персоналу від ураження отруйними хімічними та радіоактивними речовинами здійснюється за рахунок використання засобів індивідуального захисту (ЗІЗ).

Начальник штабу ЦЗ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Затверджую

Директор школи

Начальник ЦЗ

О.Ю.Солохіна

ПЛАН

Лохвицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 щодо локалізації та ліквідації наслідків аварії

  1. У РАЗІ АВАРІЇ НА АЕС
№з/п

 

Заходи

 

Виконавці

 

1.

 

Оповістити учнів і працівників про аварію та можливе радіоактивне забруднення місцевості

 

Начальник ЦЗ

 

2.

 

Поставити перед працівниками завдання з організації захисту дітей від ураження

 

Начальник ЦЗ

 

3.

 

Організувати всі види забезпечення

 

Начальник ЦЗ

 

4.

 

Організувати та провести йодопрофілактику

 

Начальник ЦЗ, медсестра

 

5.

 

Провести додаткову герметизацію житлових примі­щень

 

Завгосп

 

 

6.

 

Прогнозувати радіаційну обстановку за даними міс­цевого штабу ЦЗ

 

ЗС НШ ЦЗ

 

7.

 

Ввести режим радіаційного захисту

 

НШ ЦЗ

 

8.

 

Видати ЗІЗ, дозиметри згідно з розрахунком

 

НШ ЦЗ

 

9.

 

Згідно із вказівками штабу ЦЗ області організувати евакуацію учнів, працівників та членів їхніх сімей

 

Завгосп

 

10.

 

Доповісти вищому штабу ЦЗ про виконання заходів

 

НШ ЦЗ

 

  1. У РАЗІ ЗАБРУДНЕННЯ РТУТТЮ
№з/п Заходи Виконавці
1. Негайно повідомити до місцевого штабу ЦЗ та санепідемстанції Начальник ЦЗ
2. Вивести дітей із забрудненого приміщення, заборонити вхід до нього НШ ЦЗ,

учителі

3. Провести механічне збирання ртуті (вакуумним відсмоктувачем) Завгосп
4. Організувати демеркуризацію та санітарний контроль за її проведенням Медсестра
5. Здійснити двічі контроль за вмістом ртуті з інтервалом 7 днів НШ ЦЗ
6. Доповісти місцевому штабу ЦЗ про виконання заходів і стан справ НШ ЦЗ
  1. У РАЗІ ХІМІЧНОГО ЗАРАЖЕННЯ
№з\п                                             Заходи

 

   Виконавці

 

1.      Оповістити працівників про можливе хімічне

зара­ження

 

Начальник ЦЗ

 

2.

 

Здійснити контроль за доведенням до всіх інформації про можливе хімічне зараження

 

Начальник ЦЗ

 

3.

 

Поставити перед працівниками завдання з

 

Начальник ЦЗ

 

4.

 

Негайно вивести всіх із зони зараження в       безпечне місце

 

 Учителі

 

5.

 

Залишатися в приміщенні під час проходження пер­винної хмари забрудненого повітря та провести його додаткову герметизацію в разі неможливості негай­ного виходу із зони зараження

 

 Начальник       ЦЗ,

учителі

 

6.

 

Захистити продукти харчування та джерела питної води від зараження

 

 Працівники  кухні

 

7.

 

Прогнозувати можливу хімічну обстановку за повідомленням штабу ЦЗ

 

 НШЦЗ

 

8.

 

Евакуювати дітей і працівників у безпечне місце піс­ля проходження первинної хмари забрудненого пові­тря, якщо евакуацію не проведено до того

 

Начальник ЦЗ, ви­хователі

 

9.

 

Надати медичну допомогу ураженим. У разі необхід­ності відправити уражених до лікарні

 

Медпрацівник

 

10.

 

У разі зараження шкіри та одягу організувати саніта­рну обробку

 

Начальник ЦЗ, учителі

 

11.

 

Доповісти місцевому штабу ЦЗ про виконання захо­дів і стан справ

 

Начальник ЦЗ або НШЦЗ

 

  1. У РАЗІ СНІГОВИХ БУР, УРАГАНІВ, СМЕРЧІВ ТА ІНШИХ СТИХІЙНИХ ЛИХ
№з/п

 

                               Заходи

 

  Виконавці

 

1.

 

Зібрати працівників, повідомити обстановку, поста­вити перед ними завдання відповідно до розпоря­дження місцевого штабу ЦЗ

 

Начальник ЦЗ

1

 

2.

 

Організувати укріплення окремих елементів будинку

 

Завгосп

 

3.

 

Організувати герметизацію приміщень

 

Завгосп

 

4.

 

Підготувати засоби аварійного освітлення

 

Завгосп

 

5.

 

Забезпечити запас питної води, продуктів харчування

 

Працівники кухні

 

6.

 

Увести на час бурі, або іншого стихійного лиха ре­жим, який виключає вихід із приміщення

 

 

 

 

Начальник ЦЗ

 

Начальник штабу ЦЗ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опубліковано у Організація ЦЗ у школі, Цивільний захист. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *