Рекомендації новоприбулим учням школи

Перші тижні: перемагаємо розчарування

У перші дні в новому колективі тривожні діти можуть відчувати фізичну симптоматику: біль у животі, горлі, сухість у роті. Усе це ознаки надмірного хвилювання. Батькам у цей період варто забрати чадо з нового класу не в кінці дня, а після 2-3 уроків. Доведеться заздалегідь домовитися про це з адміністрацією. Так можна робити протягом першого тижня. А дорогою додому обговорювати всі події.

У цей час багато що про новий колектив вже зрозуміло. До того ж дитина може сумувати за колишніми друзями, тож все нове викликатиме роздратування. Школяр підсвідомо постійно порівнює «тих» і «цих». Не треба сперечатися або погоджуватися. Краще вислуховувати, коли дитина каже вам: «Мені не до вподоби, як…», а потім налаштовувати на позитив і підказувати: «Можливо, у попередньому колективі це теж траплялося? Давай сприймати цю ситуацію як тренажер для спілкування. Ти станеш сильнішим, навчишся правильно поводитися навіть з «найскладнішими» людьми».

Посиленої допомоги під час першого тижня в новій школі (класі) потребують діти-інтроверти. Їм піде на користь рефлексувати після закінчення дня: розповісти, що турбувало, в якому емоційному стані знаходилися, наскільки комфортно було. Якщо дорослий відчуває, що дитині не вистачає впевненості в собі, треба додатково це проговорити: «Розкажи, які моменти тебе турбували? З якими дітьми в тебе немає контакту і чому, на твою думку? А що ми можемо зробити, як відчуваєш?»

Під час звикання учня до умов в новій школі батькам не слід акцентувати увагу на успіхах  у навчанні. Усі вимоги відкладіть. За місяць дитина не «скотиться» різко в знаннях. Треба перечекати, адже новачок і так витрачає чимало зусиль, щоб просто «вписатися» у нову ситуацію.

П’ять порад, як новачкові стати «своїм»:

1.Знайти спільну мову з усіма — майже неможливо. До новеньких часто ставляться з підозрілістю. Тож краще спостерігати за всіма, тому що і вони спостерігають за вами.

2.Налаштуйте себе на позитив. У гарному настрої скоріше вдасться сподобатися більшості.

3.Краще зайняти позицію очікування та стримано реагувати на будь-які провокації з боку «стареньких».

4.Намагайтеся визначити, хто в колективі неформальний лідер — саме він або вона впливатимуть на формування відносин з вами.

5.З’ясуйте, які правила є в групі, та намагайтесь їх виконувати. Ваша повага до оточуючих допоможе знайти однодумців.

Опубліковано у Методичне об'єднання класних керівників, Сторінка шкільного психолога. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *