Географія. 7 клас. Тема. Географічне положення Євразії.

Географічне положення Євразії.

Чорнуха О.М.., учитель географії

Лохвицької ЗОШ  І-ІІІ ст. №2  

     Предмет . Географія. 7 клас           

Тема. Географічне положення Євразії

Мета. Ознайомити учнів із загальними відомостями про материк; вдосконалювати практичні вміння та навички характеризувати географічне положення за картою; формувати вміння порівнювати географічне положення материків; розвивати інтерес до вивченої теми.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання:фізична карта світу, фізична карта Євразії, контурні карти.

Форми і методи: бесіда, розповідь учителя.

Очікувані результати: учні характеризують особливості географічного положення материка; пояснюють вплив географічного положення на природу; показують на карті географічні об’єкти відповідно теми уроку.

Хід уроку

I.         Актуалізація опорних знань і вмінь

1.        Підберіть епітети з префіксом «най-» для кожного з вивчених материків.

2.        Як ви вважаєте, чому  материк на якому ми живемо, вивчають останнім у курсі.

II.      Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Слайд 1.     На сьогоднішньому уроці ми розпочинаємо вивчення материка Євразія. Які епітети з префіксом «най-» ви можете назвати при характеристиці даного материка?(відповіді учнів).

Дійсно Євразія це -….

–            Найбільший за розмірами материк;

–            Знаходиться найвища гірська система(Гімалаї)    Слайд  2;

–            Полюс холоду північної півкулі(м.Оймякон);

–            Найглибша западина на суходолі(-417м Мертве море);

–            Найбільше за площею та найвище нагір’я (Тибет)    Слайд 3;

–            Найбільший півострів (Аравійський);

–            Найвологіше місце(Черапуджі);

Оголошується тема уроку, мета, очікувані результати. Слайд 4,5.

Прийом «Проблемне питання»      

На уроці  ви всі будете дослідниками. Ваша мета довести  або спростувати  вислів: «Географічне положення впливає на природу  материка».

III.   Вивчення нового матеріалу.

Завдання 1  За планом характеристики географічного положення і використовуючи фізичну карту охарактеризуйте географічне положення материка.    Слайд 6, 7.

Слайд 8.   Отже, риси географічного положення, що відрізняється Євразію від інших материків:

–            Найбільший за площею материк;

–            Велика протяжність з сходу на захід(16 тис. км);

–            Омивається водами чотирьох океанів;

–             Материк складається з двох частин світу- Європи і Азії;

–            Внутрішні райони Азії віддалені від морів.

Завдання 2  Слайд 9.   Площа всього суходолу становить 149 млн км. Площа Євразії з островами – 56.2 млн км. Який %  займає площа Євразії відносно площі суходолу?

   Отже Євразія материк – гігант.

Завдання 3   Слайд 9.  Опрацювати с.205  абзац 2 підручника.  Провести на контурній карті умовну межу між Європою та Азією.

       Назва «Азія» існувала ще в стародавні часи, але означала вона одну з грецьких провінцій на схід від Егейського моря; так іменувалися і скіфські племена за Каспієм.

       Припускають , що назви Європа й Азія походять від ассірійських слів Ереп – захід і Асу – Схід. Але є й інша точка зору. Назва «Європа» прийшла з Азії. Легенда розповідає проте, що у фінікійського царя Агенора була донька Європа. Усемогутній Зевс покохав прекрасну Європу, перетворився на бика і викрав дівчині. Він переправив її на острів Кріт, Там Європа вперше ступила на землю тієї частини світу, яка з тих часів має ім’я. Азія – це ім’я однієї з доньок бога – титана Океану.

       Термін «Євразія» вперше використав геолог Едуард Зюсс в 1883 році.

Завдання 4  «Географічний практикум»  Слайд 10.  За допомогою карти визначити крайні точки материка та підписати їх на контурній карті:

     1 варіант – мис Челюскін, Піай;

     2 варіант – мис Дежньова, Рока.

Завдання 5  Назвати і показати на фізичній карті світу природну межу між Євразією та Африкою.

Завдання 6  (робота в групах)

 1 варіант   За картами атласу охарактеризувати берегову лінію материка.

 2 варіант  Показати вплив океанів на природу прибережної території

Практична робота .  Слайд 11. Підписати на контурній карті  назви морів, заток, проток назви яких зазначено в §44 підручника.

IV.     Закріплення вивченого матеріалу.

Прийом «Творча лабораторія» (відповіді учнів на проблемне питання).

Слайд 12.

1.        Як географічне положення вплинуло  на природу материка Євразія?

(варіанти відповідей учнів).

2.         Ми – жителі Європи. Охарактеризуйте географічне положення Європи.

V.        Підсумок уроку.

Євразія – найбільший материк, що омивається усіма океанами Землі.

Велика протяжність із заходу на схід та з півночі на південь зумовили різноманітність природних умов.

VI.     Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника. Позначити на контурній карті назви островів, півостровів, що визначають особливості географічного положення Євразії.

Переглянути урок

Презентація до уроку

Опубліковано у Методичне об'єднання вчителів природничо-математичного циклу. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.