Про визначення уповноваженої особи з питань запобігання та протидії булінгу

Лохвицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

Лохвицької міської ради

Полтавської області

вул. Шкільна,10, м. Лохвиця, 37200 тел: 0(5356) 3-17-67

emai  school2.lhv@gmail.com Код ЄДРПОУ 23548516

НАКАЗ   Від 01.09.2021                                                                                                  №112

Про визначення уповноваженої особи з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) для здiйснення невiдкладних заходiв реаryвання у випадках виявлення фактiв насильства та/або отримання заяв і вiдомлень вiд постраждалої особи / iнших осiб

м. Лохвиця, Миргородський р-н, Полтавська обл..

Відповідно до статті 11 Закону України «Про запобігання і протидію домашньому насильству» від 07 грудня 2017 року,  наказу Міністерства освіти і науки України від 02 жовтня 2018 року №1047 «Прозатвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами», Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 658, та з метою забезпечення комплексного інтегрованого підходу щодо подолання насильства, сприяння реалізації прав осіб, постраждалих від насильства, та ефективного реагування на факти насильства

 

НАКАЗУЮ:

  1. Дотримуватись Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 02 жовтня 2018 року №1047 .
  2. Призначити заступника директора з навчально-виховної роботиШагановську Л.І. уповноваженою особою з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) для здiйснення невiдкладних заходiв реаryвання у випадках виявлення фактiв насильства та/або отримання заяв і повiдомлень вiд постраждалої особи/iнших осiб.
  3. Практичному психологу Пономаренко Т.В.:
    1. Повторно опрацювати із класними керівниками Методичні рекомендаціїдо щодо виявлення, реагування на випадки насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами на засіданні МО класних керівників у вересні 2021 року.
    2. Розмістити контактну інформацію уповноваженої особи на сайті закладу.
  4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Шагановську Л.І.

 

 

Директор                            Олеся СОЛОХІНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лохвицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

Лохвицької міської ради

Полтавської області

вул. Шкільна,10, м. Лохвиця, 37200 тел: 0(5356) 3-17-67

emai  school2.lhv@gmail.com Код ЄДРПОУ 23548516

 

НАКАЗ

Від 01.09.2021                                                                                              №113

 

Про заходи щодо виявлення, реагування на випадки насильства, булінгу (цькування) і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами.

м. Лохвиця, Миргородський р-н., Полтавська обл..

Відповідно до статті 11 Закону України «Про запобігання і протидію домашньому насильству» від 07 грудня 2017 року, Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року №658, наказу Міністерства освіти і науки України від 02 жовтня 2018 року №1047 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами», Закону України від 18.12.2018 №2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», листа Міністерства освіти і науки України від 29.12.2018 року № 1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу» та з метою створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства, булінгу (цькування), сприяння реалізації прав осіб, постраждалих від насильства, та ефективного реагування на факти насильства

НАКАЗУЮ:

  1. Працівникам школи у роботі щодо виявлення, реагування на випадки насильства, булінгу і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами керуватися «Порядком взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 658.
  2. Затвердити правила поведінки для здобувачів освіти. (додаток 1).
  3. Затвердити План заходів, спрямованих на запобігання та протидію насильству, булінгу (цькуванню) в закладі освіти (додаток 2).
  4. Затвердити Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки насильства, булінгу (цькування) в закладі освіти (додаток 3).
  5. Затвердити Порядок реагування на доведені випадки насильства, булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до насильства, булінгу (цькування) (додаток 4).
  6. Призначити уповноваженою особою для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства, булінгу (цькування) та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб, проведення розслідування заступника директора з навчально-виховної роботи Шагановську Л.І.
  7. Створити комісію з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) та затвердити її склад (додаток 5).
  8. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Л.І.Шагановській 1. Забезпечити реалізацію інформаційно-просвітницьких заходів з учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству, булінгу, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей (згідно з Планом виховної роботи).

8.2. Розмістити на сайті школи контактну інформацію уповноваженої особи закладу, організацій та установ, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися y випадку насильства, булінгу.

  1. Всім працівникам школи у разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на насильство, булінг, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною/працівником закладу освіти або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини/працівника закладу освіти, передавати уповноваженій особі закладу освіти, а у разі її відсутності – безпосередньо керівникові закладу освіти (директору) чи заступнику директора інформацію про дитину/працівника закладу освіти з метою планування подальших дій щодо заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги постраждалому.
  2. Уповноваженій особі закладу освіти Шагановській Л.І. у разі виникнення підозри щодо насильства, булінгу, жорстокого поводження з дитиною/працівником закладу освіти або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) провести зустрічі з особою, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження, намагатися розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надати емоційну підтримку; проявити інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, постраждала особа має відчути, що її дійсно чують і розуміють. У процесі розмови, якщо особа підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися, та отримати їх опис.
  3. У разі підтвердження виявленого факту насильства, булінгу (цькування) уповноваженій особі закладу освіти Шагановській Л.І. повідомляти психолога школи, який, за потреби, складає план корекційної роботи та здійснює соціально-педагогічний, психологічний супровід  жертви та її кривдника, особливо, якщо останнім є інший учень (учні) закладу, та у разі необхідності перенаправляти до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога тощо).
  4. Інформацію про виявлені факти (звернення) про вчинення насильства, булінгу (цькування) вносити до Журналу реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення насильства, булінгу (цькування).
  5. Відповідальність за організацію виконання даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Л.І.Шагановську.
  6. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Директор                         Олеся СОЛОХІНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Затверджено

Наказ №113 від 01.09.2021 року

ПЛАН ЗАХОДІВ

ЛОХВИЦЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)

№ з/п Заходи Термін виконання Відповідальний
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу
1 Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» Останній тиждень серпня Директор школи
2 Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти» Перший тиждень вересня Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) – заступник директора з навчально-виховної роботи
3 Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): · педагогічний персонал; · технічний персонал. Вересень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
4 Організація механізмів звернення та встановлення інформаційної скриньки для повідомлень про випадки булінгу (цькування) Вересень Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 1-11 класів
5 Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти Вересень Заступник директора з навчально-виховної роботи
6 Проведення наради з питання: Нормативні документи з профілактики булінга (цькування) в освітньому середовищі. Жовтень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
7 Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: · з вивчення учнівського колективу; · з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей Жовтень Практичний психолог
8 Підготовка тематичних буклетів за участю старшокласників Листопад Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
9 Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) Листопад Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
10 Інформаційна акція для старшокласників «Зупинимо насилля!» Грудень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
11 Виступ на загальношкільних батьківських зборах щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі Лютий Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
Робота із вчителями та іншими працівниками закладу освіти
12 Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування Жовтень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
13 Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом Листопад Директор школи, уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
14 Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти Січень Практичний психолог
15 Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу За результатами кожної чверті Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування), практичний психолог
16 Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій Протягом навчального року Практичний психолог
Робота з учнями
17 Проведення тренінгів для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів Протягом навчального року Практичний психолог
18 Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» Жовтень Класні керівники 1-4 класів
19 Тиждень толерантності Листопад Учнівське самоврядування, класні керівники 1-11 класів
20 День відкритих дверей у шкільного психолога Листопад Практичний психолог
21 Імітаційна гра для учнів середніх і старших класів «Розкажи про насильство» Грудень Учнівське самоврядування, класні керівники 5-11 класів
22 Конкурс плакатів проти насильства Березень Учнівське самоврядування, педагог-організатор
Робота з батьками
23 Тематичні загальношкільні батьківські збори Жовтень Адміністрація школи
24 Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Жовтень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
25 Тематичні батьківські збори в класах Грудень Класні керівники 1-11 класів
26 Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми Протягом навчального року Практичний психолог
27 Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей 1 раз на місяць Уповноважений з прав дитини закладу освіти
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти
28 Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності 2 рази на рік Адміністрація закладу, колектив закладу
29 Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі Грудень Практичний психолог
30 Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти Грудень Класні керівники 1-11 класів
31 Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів Лютий Практичний психолог
32 Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти За потреби Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
33 Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів із запобігання та протидії булінгу Травень- червень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

Додаток 3

Затверджено

Наказ №113 від 01.09.2021 року

Порядок подання та розгляд (з дотриманням конфіденційності) заяв про виникнення булінгу (цькування) в закладі освіти:

  1. 1. Робота комісії по розслідуванню випадку булінгу.
  2. 2. Відбір пояснень в осіб, що брали участь у конфлікті.
  3. 3. Прийняття рішення про випадок, що стався.
  4. 4. Повідомлення поліції про випадок та службу у справах дітей.
  5. 5. Надання відповіді заявнику.
  6. Додаткове планування виховної, соціально-психологічної роботи із учасниками конфлікту.

Додаток 4

Затверджено

Наказ №113 від 01.09.2021 року

 

Порядок реагування на  випадки булінгу у школі та відповідальність осіб причетних до булінгу:

  1. Дитина звертається до класного керівника, психолога, соціального педагога, адміністрації школи, будь-якого працівника закладу.
  2. Після отримання усного чи письмового звернення дитини відповідна особа (класний керівник, психолог, соціальний педагог, заступник директора з навчально-виховної роботи) інформує керівника закладу освіти про випадок булінгу.
  3. Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу або отримав інформацію про випадок, то він має повідомити керівника закладу, незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу, чи ні.
  4. Керівник закладу розглядає таке звернення та з’ясовує всі обставини цькування:

–  скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей;

– до складу комісії входять педагоги, психолог, соціальний педагог, керівник закладу, представники громадськості, співробітники ССД та поліції (за потреби);

– за будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку;

– у разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції України, а директор закладу може понести відповідальність, якщо випадок боулінгу буде доведено.

Реагування на доведені випадки булінгу

  1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварку, директор закладу:

– повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

– забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

  1. Заходи здійснюються заступником директора з навчально-виховної роботи у взаємодії з практичним психологом  та затверджуються директором закладу.
  2. З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

Додаток 5

Затверджено

Наказ №113 від 01.09.2021 року

 

Комісія з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування)

О.Ю.Солохіна – голова комісії, директор школи

Члени комісії:

Шагановська Л.І., заступник директора із навчально-виховної роботи

Омельницька Т.В., заступник директора із навчально-виховної роботи

Пономаренко Т.В., психолог школи

Чабак З.С., медична сестра школи

Костоглод Л.А., вчитель права

 

 

 

Опубліковано у Агенція новин, Виховна робота, Протидія та попередження булінгу, Публічна інформація. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.