В різні історичні періоди становлення та розвитку різноманітних технологій актуальною була проблема пов’язана з підготовкою працівників здатних до творчої праці. Особливо гостро питання розвитку творчості постають у тих сферах людської діяльності де створюються (проектуються) технічні та технологічні об’єкти. А завдання вчителів – розвивати ці здібності, надавати уміння і навички, прививати здатність самостійно вчиться, добуваючи ці знання і на їх основі вирішувати творчі завдання.
У процесі технічної творчості потрібно створювати спеціальну обстановку навчання, викликати інтерес та прагнення учнів удосконалювати свою діяльність. Позитивні, емоціональні реакції морального або естетичного характеру благотворно впливають на хід та результати навчального процесу. В ході тривалих занять вони можуть перетворюватись на сталі почуття, риси особистості.
Основним шляхом трудового навчання школярів є проектування. Основна увага на них приділяється навчанню дітей розв’язувати проблемні завдання щодо створення виробу. Вся діяльність вчителя повинна бути спрямована на формування в учнів умінь індивідуального і творчого вирішення проблемних питань. Велику увагу потрібно приділяти створенню умов для розкриття творчих здібностей школярів, формуванню трудових навичок та вмінь, вихованню любові й поваги до праці, розвитку художньо-естетичного смаку.
Ми на уроках використовуємо проектну діяльність, що передбачає вирішення творчих завдань. Методи,які застосовуються для вирішення цих завдань, слідуючі:
- 1. Метод мозкового штурму
- Метод фантазування
- Метод зразків .
- Метод фокальних об’єктів
- Метод створення образу ідеального об’єкта.
Переглянути матеріали можна за посиланням:
Пристрій для кріплення магазину АК на бойовій розгрузці бійця
Виготовлення свистка із жерсті
Творчі здібності учнів на уроках трудового навчання