План
роботи методичного об’єднання учителів початкових класів
у 2019-2020 н.р.
Засідання 1 28 серпня 2019 р.
Тема: Нова українська школа.
- Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ГПД за попередній навчальний рік. (Лазука Н.П.)
- Обговорення і затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2019-2020 н.р. (Лазука Н.П.).
- Обговорення ключових вимог Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87 (Лазука Н.П.)
- Особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2019-2020 н. р.:
- про лист Міністерства освіти і науки України № 1/11-5966 від 01.07.2019 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році» (Хоменко С.І.);
- про Лист МОН від 27.06.2019 № 1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок» (Дерев’янко А.В.);
- ознайомлення з Додатком до листа МОН від 26.06.2019 № 1/9-409 «Методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання в закладах освіти у 2019/2020 навчальному році» (Лісова А.С.).
Завдання для самоосвітньої роботи та роботи між засіданнями:
Опановувати новітні практики, технології, методики, спираючись на знання набуті у ході дистанційного навчання на сайті студії онлайн-освіти EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах.
Засідання 2 4 жовтня 2019 р.
Тема: Підвищення професійної компетентності педагогів в МО.
- Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти, зокрема щодо професійної компетентності вчителів. (Лазука Н.П.)
- Обмін досвідом. Лісова А.С. – інформація з прослуханих курсів підвищення кваліфікації.
- Доповідь: «Самоосвіта вчителя є основною формою підвищення професійної педагогічної компетентності» (Дерев’янко А.В).
- Мотивація учителя (Пономаренко Т.М.).
- Розгляд методичних рекомендації щодо викладання Основ здоров’я у 2019-2020 н.р. (Лазука Н.П.)
Завдання для самоосвітньої роботи та роботи між засіданнями:
- Розробити та провести Тиждень української мови та писемності в початкових класах;
- Організувати участь молодших школярів у конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів початкових класів, всеукраїнських іграх «Соняшник», інтернет-олімпіадах, творчих конкурсах юних мовознавців.
Засідання 3 6 грудня 2019 р.
Тема: Соціальна та громадянська компетентності молодших школярів.
Дві складові соціальної та громадянської компетентності молодших школярів:
- Соціальна компетентність для здоров’я і добробуту.
- Компетентності для демократичного громадянства.
- Опрацювання листа МОН від 27.06.2019 № 1/9-414 «Про деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок» (Пархоменко В.М.)
- Про Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену наказом МОН України № 641 від 16.06.2015р. та Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки (Указ Президента України №580/2015 від 13.10.2015 р.) (Лісова А.С.)
- Аукціон методичних ідей «Форми, методи, засоби національно-патріотичного виховання молодших школярів» (Захарченко Я.В.).
- Актуальний інструктаж «Уроки мужності: виховуємо патріотів» (Дерев’янко А.В.).
- Про безкоштовний онлайн-курс із протидії боулінгу (Лазука Н.П.)
Завдання для самоосвітньої роботи та роботи між засіданнями:
- Опрацювати літературу з проблеми національно-патріотичного виховання дитини молодшого шкільного віку, зокрема С.Ф. Русової, В.О. Сухомлинського, Г.Г. Ващенка, П.Д. Юркевича, М.Г. Стельмаховича, І.Д. Беха, О. Вишневського, Ю.Д. Руденка, О.Я. Савченко.
- Організувати участь молодших школярів у Всеукраїнській грі «Кенгуру», онлайн – олімпіадах.
- Проходження безкоштовного онлайн-курс із протидії боулінгу
Засідання 4 2 березня 2020 р.
Тема. Сучасні освітні тенденції. Медіаграмотність та критичне мислення.
- Ознайомлення вчителів з необхідністю використання інноваційних та комп’ютерних технологій в навчально-виховному процесі для успішного розвитку діяльності учнів початкових класів (Заліська Я.І.).
- Обмін досвідом.Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів:
- кейс-технологія (Пархоменко В.М.);
- сторітелінг (Пономаренко Т.М.);
- технологія квестів (Лісова А.С.);
- технологія «кольорові капелюхи» (6 капелюхів мислення Едварда Де Боно) (Лазука Н.П.);
- Педагогічна технологіяSTEM (для початкової школи основне завдання – стимулювання допитливості, зацікавленості, мотивації до самостійних досліджень, створення простих приладів, конструкцій тощо) (Хоменко С.І.).
- Майстер-клас: «Настільні ігри в навчальному процесі як засіб формування критичного мислення» (Дерев’янко А.В.)
Завдання для самоосвітньої роботи та роботи між засіданнями:
- Взаємовідвідування та аналіз уроків членами методоб’єднання.
- Опрацювати літературу та онлайн джерела з питання розвитку критичного мислення молодших школярів.
Засідання 5 28 травня 2020 р.
Тема: Педагогіка партнерства.
Підсумок роботи методичного об’єднання за рік
- Тренінг. Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів. (Пономаренко Т.М.)
- Підсумок роботи МО за 2019-2020 н. р. та планування роботи на 2020-2021 н. р. (Лазука Н.П.)
- Звіт членів МО про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів, онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах.
- Виставка «Творчі сходинки». Досягнення членів МО (портфоліо вчителів, що вміщує серію розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про закінчення курсів підвищення кваліфікації; сертифікати, подяки, грамоти та портфоліо учнів).