Опис системи правовиховної роботи у Лохвицькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2

ВСТУП

Порядний той, хто своє право

вимірює своїм обов’язком  

Г. Лакордер

           Зміни, які відбуваються в сучасному суспільстві ( соціальні, політичні, економічні) впливають на всі сфери його життя та діяльності, в тому числі й на освіту. Ці зміни потребують нових підходів у взаємовідносинах між школою і суспільством.

У Законі України «Про загальну середню освіту» написано, що «…загальна середня освіта спрямована на забезпечення всебічного розвитку особистості шляхом навчання та виховання, які ґрунтуються на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, політкультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання, на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.»

Будь-яка нація будує державу, а держава розвиває націю. Найвища цінність нації – особистість, яка має високий духовний, інтелектуальний, освітній, культурний потенціал. В умовах величезних змін у соціальному, економічному, політичному житті України постала проблема перебудови в сфері виховання. Перед школою і суспільством стоїть задача розвитку не просто особистості, а свідомого українського громадянина, який максимально акумулює в собі національні риси та самобутність українського народу, здатного до життя в демократично-правовому суспільстві.

Інтеграція України до європейського та світового життєвого простору викликала необхідність переглянути деякі підходи до виховання учнів, проаналізувати проблеми профілактики куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин, розповсюдження ВІЛ\СНІДу.

Проблема превентивного виховання дуже актуальна в усьому світі. У рамках ЮНЕСКО це одна з найпріоритетніших проблем світової науки в системі психолого-педагогічних, правових, соціальних досліджень.

Це зумовлено тим, що сучасні діти соціалізуються під загрозами поширення таких явищ, як злочинність, алкоголізм, наркоманія ВІЛ\СНІД, інфекції, що передаються статевим шляхом тощо. Особливої гостроти проблема превентивного виховання набуває в Україні, оскільки наявна тенденція зростання різних деструктивних явищ у молодіжному середовищі, загострення усіх груп факторів (соціально-економічних, психолого-педагогічних, медико-біологічних), що викликають негативні прояви у поведінці неповнолітніх.

Загальновідомо, що моральний стан будь-якого суспільства залежить від того, як воно відноситься до своїх дітей. Якщо сьогодні юні громадяни визнаються самостійними особистостями зі своїми правами, то в цьому є велика заслуга сучасних стандартів прав людини, прав дитини, системи правової освіти та правового виховання школярів, яка існує та розвивається в Україні.

Ми вважаємо, що розвиток правової компетентності учнів повинен складати основу життєтворчості громадянина — патріота України. Подолати всеосяжний правовий нігілізм, розвинути високу правову культуру в суспільстві неможливо без зусиль сучасної школи, системи освіти в цілому, демократизації засад, що базуються на загальнолюдських правових цінностях: виховання поваги до прав людини й основних свобод, піднесення культури прав людини, утвердження людської гідності та вартісності особистості.

У Лохвицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 створена власна  правовиховна система, що закладає основу превентивної роботи з учнями у школі. Наша система грунтується на комплексі організаціно-педагогічних і науково-методичних заходів, спрямованих на виконання Закону України “Про загальну середню освіту”, Концепцію національного виховання, Концепцію громадянського виховання, Концепцію превентивного виховання дітей та молод, Концепцію формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді.

Правовиховна робота не може бути відокремлена від виховної роботи вцілому.

Опис системи правовиховної роботи у Лохвицькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2

Опубліковано у Виховна робота, Нормативно - правова база. Додати до закладок постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.